Followers

July 17, 2013

Dingin

Bila cakap nak jadi 'kaktus', ada yang kata:

"jadi manusia kan elok. Tahan semua cuaca. Cuba letak kaktus kat tempat sejuk. tengok apa jadi"

Tak boleh ke nak ikut macam kaktus? *Sedih. Sebenarnya. 

"Boleh. Kalau tu yang buat awk hepi. Hidup ni kan penuh pelangi."

Pelangi? Pelangi muncul sekejap je. Pada saya cukuplah langit cerah selalu. 
Panas macam gurun sahara. Dingin macam awak.

"Kosong, hmm.. Pusingkan saja angka itu, ia bisa jadi tak terkira. 
Dunia itu kosong, tapi bisa jadi tak terkira jika diubah bentuknya."

Angka kosong pusing tetap jadi kosong kan?

"Pusing pintal macam number 8 melintang"

Nampaknya puisi awak pun dingin dengan saya. Lambat otak ni nak cerna. 

"Dingin kan nyaman"

Dingin sangat nanti beku

"Baik la beku dari cair. Bila dah cair tak sama bentuknya. Jika beku bentuknya kekal."

Life is not about waiting for the storm to pass, it is about learning to dance in the rain #Learning

Nak jadi sakura atau kaktus? Kaktus kental pada panas tapi mati pada sejuk. Sakura mekar dalam dingin layu dengan cuaca panas. 

Manusia memang kadang lupa pada lumrah alam. Dalam hebat masih punya kelemahan. (':

Aku pilih jadi aku. Aku yang lebih KAU fahami. Lebih dari aku sendiri. 

Selamat malam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...