Followers

July 17, 2013

Baju putih kain biru muda.

Masih ingat masa kita dulu berbaju putih dan berkain biru muda? Dalam kelas kita pilih tempat duduk paling belakang. Berdua. 

Waktu subjek Bahasa Melayu kita lukis gaya cikgu sedang mengajar atas tisu. Masih simpan? 

Subjek Prinsip Akaun bukan kegemaran kau. Aku pulak selalu buat muka konfiden dalam kelas. Padahal buku latihan kosong ! Kau saja yang tahu rahsia tu. 

Dalam makmal Kimia kita paling semangat. Sebenarnya takut kene cubit dengan cikgu. Kan?

Dalam kelas Fizik tak usah cerita. Aku tidur kau tolong cover. 

Matematik Tambahan jugak jadi pilihan. Habis satu buku kita ulang kali buat. Tak cukup dalam kelas, hujung minggu pun kita pulun. 

Masih ingat lagi perpustakaan tempat kita selalu lepak? Selalu kita balik lambat belajar sama-sama. Kerusi penuh, lantai pun kita sanggup duduk kan? 

Kau ajar aku Fizik, aku ajar kau Prinsip Akaun. Kau kata Fizik seronok tapi entah kenapa aku tak pernah ada jiwa untuk tu. Nasib baik kau ada. Dan walaupun kau tahu buku latihan Akaun aku kosong, kau jugak paling tahu buku SASBADI Akaun aku penuh dengan jawapan. Kononnya kita memang saling melengkapkan. 

Selang berapa hari sebelum SPM dalam dewan besar. Bila semua orang menangis berpelukan, kita berdua tetap senyum dan buat muka kental. Hati beku, kita dan DIA saja yang tahu kenapa. 

Kita apply Matrikulasi sama tempat. Tapi haluan kita akhirnya berbeza. Kalau orang tanya apa yang aku paling rindu pasal sekolah. Aku jawab 'kau'. Tapi dalam hati. 

A moment to remember #TingkatanLima #SMKTI

Ingat lagi lirik "Andai dapat ku undurkan masa" by AXL's ? Aku rindu nak nyanyi sama dengan kau lagi. (:

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...