Followers

July 21, 2013

Bukan hanya untuk kamu

Untuk kisah yang cuma sesaat,
jangan buat aku berdiri lama.

Untuk tulisan yang tak berdakwat,
jangan buat aku fikir itu adalah janji.

Untuk hati yang belum pasti,
jangan biar aku menanti lagi.

Untuk sehari yang beerti,
jangan biar aku keliru berhari-hari.

Untuk luka yang hampir pulih,
jangan biar ia berdarah kembali.

Untuk hidup yang mulia,
jangan biar aku dihina lagi.

Untuk yang kesekian kalinya,
hidup ini punya waktu, dan bukan hanya untuk kamu.

(DY & QFreeInk, 2013)

#Hidup punya waktu

When one door of happiness closes, another one opens. But often we look so long at the closed door that we do not see the one which has been opened for us. -Helen Keller-

Bila dua orang dalam satu puisi, memang lari jalan cerita asal dia. Haha. Hentam jela. Janji sedap bunyi. Thanks ya youu ! (: 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...