Followers

January 31, 2011

biaselah bila trouble become a friend kan?

biaselah bila trouble become a friend kan?..

Aku serabut sampai tak tau nak merepek ape kat blog.
Tapi serabut jgk buatkan tangan aku menaip entri nih.


Dulu masa kat matrik. Aku ingatkan tutor yg dibagi dah cukup banyak.
Bila kat sini. Ade lagi banyak.

Dulu masa kat matrik. aku rasa jadual kelas die dah cukup pack. Kelas mula pukul 8 pagi. Balik 4 petang. Kadang2 sampai pukul5.
Bila kat sini. Masuk je sem2. Jadual mula pukul8 balik pukul6. Cuma sikit beruntung bila lecture sudi nak batalkan kelas.

Dulu masa kat matrik 3 subjek wajib tuh dah kire berat dah..
Bila kat sini ade 6 subjek. Berat tak berat ekh?

Dulu masa kat matrik. setakat kene buat tutor ngan report. Masih rasa tak sempat.
Bila kat sini ade tambahan buat mini project. Aku buat muka blur. =.=”

Dulu masa kat matrik. bila kene buat report dalam waktu 24jam dah rasa tergesa2.
Bila kat sini. Die bagi masa seminggu pun masih pening2 lalat jugak.

WALAU-APE-PON. Aku tak rindukan life kat matrikulasi. Even kat sini rasa mencabar. Aku suka kat sini. Kat sini aku dapat belajar ape yg aku suka. Food technology. Yes. Itu diaa… even ade tambahan. so jadi bunyi nyer Chemical Engineering Food Technology.. huhu

Cuma bila masuk sem2. Aku masih mencari rentak.
Tambahan aku rasa down bila senior2 and kawan2 cakap :

“subjek XXX dan YYY tuh susah. Ramai yg fail.”

“habislah kau dapat lecture tuh. Die ajar tak paham.bla..bla..bla..”

“buat mini project tu susah. Kene ade ini. Kene ade itu..”

“lecture tu strict bg markah”

“tengokla pas sem3 nanti kau mesti dah tak dapat 3 pointer keatas. Kecuali kau betul2 teror”

Argggghhhhhh………..!!

Kenapa perlu ade manusia2 yg downkan aku mcm ini..? =.=”
Takde gaya bahasa lain ke kau boleh guna supaya aku tak rasa down.

Tapi the best part bila aku kene gelak dengan senior sem4 nih.
Die gelak tengok aku wat muka serabut bila tak paham subjek XXX nih.
Die kate.
“rilek arr..kelakar aku tgk kau. Biaselah budak amik degree. Baru cmni kau dah serabut. Belum dapat yg kaw2 nyer” (lebey kureng camtu lah ayat die)

Pahtu die bg lah tips2 utk aku.
Terima kasih bayak. Mcm nil ah bagus kan. Huhu..

Ape pon. Aku takkan give up. Kalau sem lepas aku boleh overcome masalah dengan subjek Electric & Electronic tuh.. kenapa tak subjek2 utk sem ni pulak.? Yg penting usaha kan?

Lepas aku naik gunung minggu lepas. Aku realise satu benda.

“hidup ni macam naik gunung jugak. sape yg kuat stamina ade skill hebat, die sampai la dulu. tapi tak kesah la.. yang penting kite sentiasa ade effort untuk daki sampai ke puncak “

Macam Miss Yus salu cakap. 
"tak ape kalau mula2 belajar tak paham. tapi jangan buat rilek jek. kalau dah tau tak paham. buat la something sampai boleh paham."

.:Terima Kasih kat kalian yg terlibat yg selalu tolong aku. Jasa korang aku hargai SANGAT:.

macho kan gambar nih.? haha. Eh,ni bukan Photoshop oke.

nak layan lagu 'trouble is a friend' by Lenka jap.

"Trouble he will find you, no matter where you go, oh oh...
No matter if you're fast, no matter if you're slow, oh oh....
la la laa laaa......

bila aku tgk kucing. rasa tension akan ilang sikit2. hehe

2 comments:

  1. budak comel join ni ye.. sng je.. =)
    http://creativmum.blogspot.com/2011/01/sudikah-anda-jadi-follower-kami.html

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...