Followers

January 1, 2011

anTaRa nAnGka denGan cempedAK !

Bape ari lepas. 
aku duduk depan laptop and bermain fesbuk.
dapat notification.
kawan abg aku komen kat wall post yg aku tulis kat wall abg aku.
die marah2. eh, bukan marah aku. die marah abg aku.
pesal tah marah kat wall post aku. huk3
aku report aa kat abg aku yg tgah buat air milo.
aku tanye nape budak tu marah2.
abg aku tu nama die duan.


aku tanye :~"duan, nape F tu marah2? duan ngurat die, die takmo eh? pahtu duan terus takmo kawan ngan die kan..?"
ceh ! pandai je aku teka2.  HAHA.
abg aku jawab:~"eh2. tolong sikit. antara Nangka dengan Cempedak. Yaya pilih mana?"
aku:~"aik? asal masuk nangka dengan cempedak plak?"
abg aku:~"nangka dengan cempedak mana lagi lembut? mana keras?"
aku:~ "cempedak la kottt...nangka keras sikit."
abg aku:~"hah, pandai.."
aku:~"oit. sape yg nangka sape yg cempedak ni?"
abg aku:~"hah. tu yaya pikir sendiri lah..."
aku:~ "F tu ibarat nye nangka la eh?"
abg aku:~"pandai pon teka!"


ohhh.... aku paham dah.. korang paham tak? kalo tak paham sila tanye abg aku tuh. kui3.


then aku tanye abah aku.
"abah. antara ngangka dengan cempedak abah pilih mana?"
abah aku jawab:~"yang ade kat atas meja cume nangka. abah pilih nangka jelah.."
kui3.. kebetulan petang tuh akak aku kopek2 nangka. so mmg ade kat atas meja.
aku tanye mak aku jugak dgn soalan yg sama.
mak aku jawab:~"cempedak lah.. yg goreng cempedak dah boring. yang makan tak boring-boring."
ayat mendalam uh... mak aku perli ayah aku. sebab ayah aku suka makan cempedak goreng.kui3.. ;D


sape2 yg taktau yg mana nangka dengan cempedak. meh aku kenalkan.


Ni Cempedak :


Ni pulak Nangka :
sekali pandang hampir sama kan?
sama2 kuning. 
kulit luar pon lebey kurang.
tapi tu lah bak kate abg aku.
Cempedak lembut sikit. Nangka Keras sikit.
Ramai orang suka cempedak. Lagi2 cempedak goreng.
Kalau aku. suka dua2. sebab aku mmg suka makan. kui3.


p/s: ni entry aku sedang boring. =.=

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...