Followers

August 22, 2013

Tentang sakinah #Puisi

Cukuplah walau sekejap
Masa itu kita yang punya
Kita simpan, kita jaga.
Kita yang rasa.
Ahh terlalu nikmat hingga aku terlupa
Yang aku masih menari
Masih berlari
Masih mencari
Masih di sini
Masih menunggu
Masih percaya
Yang janji itu pasti ditepati
Walaupun ramai yang sangsi.
Hari ini, aku temui
Sesuatu yang aku cari
Dalam aku tak sedari
Ia datang dalam dimensi ruang
Yang aku sendiri tidak pasti.
Hari ini aku ketahui
Yang hidup ini bukan tentang aku
Bukan tentang mereka
Tapi tentang kita.
Tentang rasa, tentang nikmat, tentang sakinah.
Terima kasih Tuhan.
Untuk sesaat, untuk senafas, untuk selangkah, untuk segalanya.
Syukur ku, sujud ku, hanya pada-Mu.

(QFreeInk, 2013)

Be happy :)

The world may drag you down a hundred times. But GOD will always be there to lift you up a thousand times. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...