Followers

June 3, 2013

#Medicine #3

Bila aku mula mahu membenci. Ada yang datang mengatakan ini,

"Kasih jangan kau pergi. Dakaplah tetap disini. Di hati yang penuh emosi ini. Ini tempat mu. Jangan sesekali kau tinggalkan hati ini. Janganlah kau pergi walaupun sedetik. Kerna kau umpama cahaya. Yang pasti menerangi hati ini.

Benci pergi kau jauh dari hati ini. Pergi jangan kembali. Walaupun sekadar singgah. Kerna hati ini mahu sendiri beremosi. Ya, beremosi tanpa mu. Tanpa lampu hitam disisi. "

#LittleSpider

No one born as a looser. You are the winner from the day you was born. Bila kita bernafas je atas bumi ni kita adalah pemenang kerana kita berjaya hidup. Ramai yang tak sempat melihat dunia tapi kita berjaya. Remember that. Kita kalah dengan emosi kita saja yang mana hanya bermonolog dalam diri.

Bangkit lah semangat Tuah dalam diri dan berjuanglah bagai Jebat derhaka. Tuah yang tinggi semangat kesetian. tapi Jebat lebih hebat sebab berjuang demi tali persahabatan walaupun dibenci. 

Kalau membenci itu boleh merosakkan dunia. Lebih baik kau redha. (':

(QFreeInk, 2013)

Sometimes #LittleSpider can give a small bite but give a big impact. Don't ever let hatred land in your heart even just a tiny part. 

Picture credit to: Jimmy Photographer

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...