Followers

November 15, 2010

semangat jUanG myCipi~

Sebut pasal kuceng. aku teringat sekor kuceng aku. kat surat beranak aku bg nama CIPI. tapi mak ngan ayah aku panggil BUJANG. sbb mak aku kate panggil cipi nanti tak beso2.. masin mulut mak aku.. besar kuceng uh panggil nama bujang.

Ade benda best aku nak cite pasl die.. mase die dah meningkat remaja ade la kuceng2 jiran sebelah menyeblah yg jeles kat die. al maklum la..kuceng aku tu hensem..haha. mereka2 tu salu dtg umah aku. dengan harapan dpt mengurat kuceng betina milik mak aku. dah la dtg.. pahtu p belasah Cipi kesayangan aku ! tau la die hensem kan... jgn la jeles sampai tahap pukul smpai berdarah. sian die..... huhu.. dah la Cipi tu xde ilmu silat..

x cukup dgn kuceng jiran tetangga.. kuceng abg aku yg dok serumah makan sepinggan pon p belasah Cipi gak.. Hampeh. tahu lah badan kau tough ! nak belasah kuceng aku yg come lote tuh...

penah sekali.. aku tengah dukung si Cipi.. kuceng abg aku tu p terkam aku lak..
oit ! bapak aku bayarkan zakat tok aku aa.. suka2 jeh.. abg aku mane de byar zakat tok kau... Tak pasal2 parut tangan aku.. naseb baek siket jeh..

Lagi sadis.. masa bulan pose..pas sahur.. cuace maseh gelap gelita.. tetibe aku dengar bunyi kuceng gado. ah sudahh.....aku cepat2 panggil Cipi.. naseb baek aa kami ade chemistry.. die salu dtg bile aku panggil... then die lari kat aku..maka selamat la die. tapi............ badan die penuh lumpur ! peh busuk tahu?? sian cipi tepaksa aku sental2 badan die.. kesejukan die di subuh hari...

ayah aku sangat memahami kesedihan aku.. maka die pasang perangkap ! die letak ikan dalam tuh... kuceng mane yg xmo kan?  kuceng xde misai je tolak.. hoho

dan.... pada hari yg aku tak igt tarikhnye.. kuceng jiran aku kami tak tahu milik sape. sbb sume takmo ngaku... hampes.. masuk la die dalam perangkap ayah aku. dan die telah dibuang di pasar kot...

selamat kuceng aku... eh, abah.. tu kuceng abg... nape x buang sekali? hahaha... mahu kene sekeh ngan abg aku..

tak tamat camtu je cerita nye... ade kuceng laen dtg belasah die...hu3. ade satu hari. aku cakap kat Cipi... "p lah belasah balik kuceng2 x betauliah tuuu..." ceh, mcm die paham je kan...

tapi bak aku mention awal2 td... kami mang ade chemistry.. die paham pe aku ckp beb.... ade satu hari... kuceng akak aku yg warna kuning p cari pasal ngan Cipi. Nah ! hambik kau. penerajang sulung dri Cipi.. maka terus tak balik kuceng kuning tersebut.. hahahahahahahaaaa (ketawa jahat). akak aku nak marah pon x bole sbb kuceng die yg cri pasal

sejak dari tu.. kuceng aku jd hero kampung.. xde sape berani kacau die.. mesti kene punye... Cayalah Cipi ! aku bangga ade kamu ... (n_n) (muka bahagia)

tapi lepas lima tahun aku bela die... die ilang tanpa kabar berita..... sob...sobb.. dan sejak tu..aku dah xjumpe die lagi.. tapi CIPI/BUJANG tetap dalam hati.. aku sayang giler kat die...

**motif aku cite menda ni semata2 nak kongsi semangat juang kuceng tersebut kat korang.. sampai bile die asek harap aku nak tlg selamatkan die... die kene belajar protect diri die sendri... mcm korang2 gak... yah ! go on... hahahahaha....

p/s: sebenar nye aku dah bosan tgu abg aku dri shah alam x sampai2 lgi... kate nak dtg kol 10... ni dah kol 12?????? huh..... xpe... saye kan 'sabarrr'... (T_T)

ini bukan CIPI !! 
hanya gambar hiasan semata2... hrp maklum....



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...