Followers

May 16, 2011

High heel oh high heel


Pandang dan lihat pada awek-awek. makcik-makcik. pakai high heel. ape kate korang??
eheh. mungkin ada yg kate. 
Cantik. Tak sakit kaki ke? Tak jatuh ke? Teringin nak pakai jgk lah. Bajet lawa la tuh.

Positive nya bila pakai high heel :

-nampak elegan la konon nya.
-konfiden tinggi. (da nama pun pakai kasut tinggi kan)
-nampak hebat la kott. jalan tak jatuh2.
-boleh jadi senjata nak wat ketuk mamat gatal yg mengacau tepi jalan.

Negative nya bila pakai high heel :

-Tumit 3cm - tekanan pada lutut,dapat penyakit osteoporosis dan penyakit sendi,sakit pada kuku,bengkak jari kaki dan kena radang kulit,sakit pinggang.
-Tumit 12.7cm - memberi kesan kepada organ dalaman dan kesuburan wanita. untuk info lengkap sket. p bace kat link INI.
-kalau jatuh. buat malu weyhh.. (n_n)
-risiko tumit terbenam bila berjalan kat tanah.
-melambatkan perjalanan anda ! 
-cepat sikit jadi bongkok.


Aku dan High heel~

*aku antara salah sorg yg memakai high heel nih. ahaks.
*aku pakai dari sejak form 3 lagi. sampai ke zaman matrikulasi. 4 tahun la kire nya..
*timbul kesedaran sket nak stop pakai high heel ni bila baca komplikasi die kat news paper. 
*then bila masuk uniKL. aku pakai la kasut. yg mcm header blog aku tuh. sbb aku dah tak reti pakai sandal. sgt aneh rasa nya. HAHA.
*semester 2 kat uniKL baru reti pakai sandal. Yeah! berjaya stop pakai high heel :)
*tapi taklah stop terus. pakai gak kadang2 bila rasa nak bergaya sket. ecehh.. c(-:


inilah pegganti high heel aku. multiplayer sandal nih.
ni la sandal yg aku guna wat pegi kuliah. pegi jenjalan kat mall kat pasar malam.
pegi camping pun pakai sandal nih. pegi toilet pakai ni pon boleh :p
multiplayer kan? cube aku pki high heel. nak masuk utan? mau terbenam lahh..

kebaikan memakai sandal :
-dapat berjalan pantas siket dri org yg pakai high heel.
-harga murah sket dari high heel :)
-multiplayer!
-lebih selamat :)
-tak risau tumit terbenam.
-simple. well.. simple is better kan.

So. Pilih la antara sandal dan high heel. Ahaks. 
Pepun. High heel tetap cantekk !! :)

7 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...